Kwaliteitsapp
Het handigste digitale gereedschap bij uitvoering, oplevering en nazorg
homeDNA biedt vanaf nu de kwaliteitsapp, het digitale gereedschap op locatie waarmee correcties, keuringen en inspecties, voorschouw- en opleverrapportages uiterst efficiënt kunnen worden uitgevoerd.
De app is beschikbaar voor Apple en binnenkort ook voor Android. De werking is simpel en intuïtief. De medewerker kan tijdens de bouw, op locatie, het probleem markeren op de plattegrond en een foto en omschrijving toevoegen. De melding kan direct worden doorgezet naar de verantwoordelijke leverancier. De app geeft een totaaloverzicht van meldingen per project. Ook kopers kunnen door middel van de app een voorschouw en oplevering doen. Opleverpunten worden opgeslagen in het dossier en zijn inzichtelijk voor koper en uitvoeringsteam. De leverancier heeft een eigen klachtenoverzicht en kan de klacht afmelden.
Daarnaast is het mogelijk checklijsten in te voeren en na te lopen. Zo worden problemen snel en duidelijk gesignaleerd, en opgelost. Dit levert een aanzienlijke kwaliteitsverbetering.
De opgeslagen gegevens in homeDNA maken het mogelijk om projectoverstijgend te monitoren en te evalueren. Gebruikers hebben inzicht in opleverpunten en nazorgkosten per project en per partij, maar ook in de doorlooptijd van de meldingen. De kwaliteitsapp is volledig geïntegreerd met de andere modules van homeDNA, maar is ook afzonderlijk in te zetten.
De kwaliteitsapp voor medewerkers tijdens de bouw is vanaf nu op de markt. Binnenkort volgt de app voor de koper/huurder om reparaties te melden tijdens de nazorgperiode.